Gammal stol i ny drakt

For 10 år sidan kjøpte eg ein tøff (etter min smak) og god stol på Fretex i Tromsø – for 50 kroner. Og i 10 år har eg tenkt på å trekkje den om… I dag vart endeleg tanken omgjort til handling.

Nytt trekk etter 10 år.

Alt som skulle til var litt stoff, ei saks, stiftemaskin, nål og tråd samt helgebesøk av mine to snille og flinke foreldre. Utan deira hjelp – både med stol og barnepass – hadde ikkje stolen blitt trekt om i helga, og det hadde fort gått 10 år til…

This slideshow requires JavaScript.

6 responses to “Gammal stol i ny drakt

  1. Så fin den ble!

    Jeg har en lignende stol stående, i knall oransj!
    Kjøpte stoff på Åhlens for å trekke den om, det er sikkert 5 år siden. Men enda er det ikke gjort…
    Men når jeg ser hvor fin din ble, kanskje jeg får gjort det snart?!

  2. Kult! Likte at det nye stoffet bevarte litt av retrofeelingen selv om det var nytt og fint! Har to lignende stoler i stua. Har hatt mange omtrekkingsplaner på de også. Men de har bare stått i fem år da, så kanskje de skal få godgjøre seg litt til 🙂

  3. Kjempetøff ble den! Har en liknende stol i stua jeg og, som muligens trenger litt oppussing etter hvert… Lurer litt på å male den hvit, men usikker på om det blir bra…

  4. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer 🙂
    Kobra: Eg valgte å beholde det slitte teaktreverket slik det er, både fordi eg har høyrt at kvitmaling på teak gulner og fordi eg hadde lyst å ta vare på litt av opprinnelsen. Kvitt blir nok heilt sikkert lekkert, men eg ville ha sjekka opp i om det stemmer at det gulner… Uansett valg – lykke til!

Legg att eit svar

